Kirjoittaja Aihe: OKC-kilke Chromeen  (Luettu 1629 kertaa)

Poissa Fixx

OKC-kilke Chromeen
« : Lokakuu 01, 2013, 15:39:38 »
https://chrome.google.com/webstore/detail/okc-poly-viewer/cgdblghohnaeeejaoincmbcdkdnodkei

Pitäisi ehkä asentaa tuo ja katsoa mitä se tekee... :-D

Are you poly and using OkCupid? You should definitely be using this extension!
This extension allows you to see other users' answers to questions right on their profile page.
No more rooting through questions manually to figure out if someone is poly or poly-friendly,
sex-positive, aggressive, etc.

As of September 17, the extension shows answers to questions that fit the following categories:

Poly-Friendly
Non-Possessive
Sex-Positive
Fetish-Friendly
Science-Friendly
Non-Interest in Children
Unaggressiveness

Poissa KirsiTv

• Jäsen
  • *
Vs: OKC-kilke Chromeen
« Vastaus #1 : Lokakuu 02, 2013, 16:38:11 »
Pitäisiköhän mun ensin asentaa itseni takaisin OKCupidiin  ::) ??

Olin siellä taannoin jonkin aikaa mutta eipä se mitään minulle antanut :(. Deittifoorumeilla tuntuu olevan harvassa polyamoriset transdiggarinaiset jotka asuis alle 100 km päässä minusta  :o !

Netissäkin on kiva keskustella tiettyyn rajaan saakka mutta kyllä mie livenä mieluiten rapsuttaisin ;) !

Pitää tuumata... Ehtisköhän siellä nyt poikkeilemaan enemmän kun pari muutakin foorumia on tullut jätettyä "uteliaan pistäytymisen" jälkeen vähemmälle huomiolle?

Ehkä mie väännyn sinne taas joskus...

Kirsi <3
Polyamorinen trans-ötökkä (F64.0) ja erilaisten asioiden ihmettelijä!

Poissa Pegasos

« Vastaus #2 : Lokakuu 04, 2013, 23:49:07 »
Fetish-Friendly
Liittyy polyamoriaan kuin postimerkki autotuningiin

Science-Friendly
Liittyy polyamoriaan kuin aerosoli hiusväriin

Non-Interest in Children
Liittyy polyamoriaan kuin lehtivihreä fetajuustoon

Unaggressiveness
Mut jos joku tykkää? Toisaalta mä en tajua mistä okc keksi repiä mun kuvaukseen "kenties enemmän aggressiivisempi" kun olen todellisuudessa päinvastaista ja on mua turhankin kesyksi joskus haukuttu.

EDIT: Toisaalta sanoo myös "worse mannered" ...wtf??!!

Poissa lovely

« Vastaus #3 : Lokakuu 05, 2013, 08:43:50 »
Fetish-Friendly
Liittyy polyamoriaan kuin postimerkki autotuningiin

Science-Friendly
Liittyy polyamoriaan kuin aerosoli hiusväriin

Non-Interest in Children
Liittyy polyamoriaan kuin lehtivihreä fetajuustoon

Unaggressiveness
Mut jos joku tykkää? Toisaalta mä en tajua mistä okc keksi repiä mun kuvaukseen "kenties enemmän aggressiivisempi" kun olen todellisuudessa päinvastaista ja on mua turhankin kesyksi joskus haukuttu.

EDIT: Toisaalta sanoo myös "worse mannered" ...wtf??!!

En ole koskaan ollut OKC:ssa, joten en tiedä miten kuvaukset muodostuu, mutta koska oletan että esittämäsi ajatukset ovat rehellisiä (eivätkä esimerkiksi kaksitasoiseen sarkasmiin kiedottuja) niin vastaan täten rakastavassa hengessä rehellisesti:

Runsas sarkasmin käyttö ja vahvojen ilmaisujen kuten "wtf" liittäminen useampiin kysymys- ja huutomerkkeihin viestii kyllä minulle nimenomaan "aggressiivisuudesta" ja "huonotapaisuudesta".

Jos sinulle tulee tästä palautteesta sellainen olo että "minä olen väärässä koska siinä mitä sanon ei ole mitään järkeä", oletat että minä trollaan tai olen idiootti ja sisälläsi on halu osoittaa se minulle.. niin se on minusta myös merkki "aggressiivisuudesta" ja "huonotapaisuudesta".

Yritän perustella näkemystäni selkeämmin:

Joidenkin ihmisten mielestä epäaggressiivinen ja hyvätapainen ihminen kunnioittaa toisten ihmisten tapaa hahmottaa maailmaa, eikä täten esitä omia näkemyksiään vahvalla retoriikalla niin kuin ne olisivat kyseenalaistamattomia totuuksia. Esimerkiksi joillekin ihmisille fetissit, tiede ja lapsettomuus saattavat nousta vahvasti samalta ajatukselliselta ja tunteelliselta pohjalta kuin polyamoria ja niillä on tällöin heidän maailmassaan vahva yhteys toisiinsa. On täysin ymmärrettävää, että sä näet tämän asian eri tavalla (esim. itsekin olen tähän taipuvainen), mutta käyttäessäsi sarkasmia näkemystesi esille tuomisessa tulet samalla pilkanneeksi joidenkin ihmisten maailmankuvaa.

Joillekin ominaisuudet kuten "vahvat mielipiteet", "kyky pitää puoliaan väittelyssä" ja "sarkastinen huumorintaju" ovat kumppanissa selkeästi positiivisia asioita (varsinkin kun mielipiteet sattuvat osumaan yhteen). Joillekin tismalleen sama käyttäytyminen taas näyttäytyy "aggressiivisuutena".

Jotkut ihmiset siis todella saattavat hakea "aggressiivisia" kumppaneita, vaikka eivät todennäköisesti itse tätä termiä käytöksen kuvaamiseen käytäkään. Toiset taas sattavat kokea, että tällainen henkisten voimavarojen hanakasti hyödyntäminen tuo liian herkästi pinnalle uuvuttavaa draamaa. Koska polyamorisissa ihmissuhteissa erilaisten maailmankuvien sovussa yhteen asettaminen nousee helposti keskeisempään asemaan ja draamaa tuntuu välillä olevan ihan riittävästi omastakin takaa, on mielestäni täysin ymmärrettävää, että nimenomaan polyamorisille ihmisille tämä "aggressiivisuuden" perusteella filtteröinti voi olla oleellista.

Toivottavasti nämä näkökulmat avaavat sielullesi uusia laitumia laukata <3

Poissa Pegasos

« Vastaus #4 : Lokakuu 05, 2013, 15:22:35 »
Oi ihana vuoropuhelu!
Kiitos, erittäin avartavaa kyllä ja hyvää analyysiä omasta käytöksestäni - arvostan suuresti.

Sorruin kyllä vähän matkaa sarkasmiinkin mutta tietoisesti pyrin sarkasmia välttelemään nykyään - olen huomannut siinä yhden omista ongelmistani ja koska sarkasmi on erittäin vaikea ja hienovarainen taiteenlaji olen katsonut että mun ois parempi siitä opetella eroon kuin tavoitella jedimestarin vyötä (=realiteetit haltuun ;) )

Vaikuttaakin siltä että internetin välityksellä olen tosiaan aggressiivisempi ja siihen liittyen vähemmän hienotunteinen (eli huonotapaisempikin?). Ehkä siksi mulle tuntuu vieraalta kun OKC noita ominaisuuksia tulkitsee kohdaltani mutta toisaalta olenkin pyrkinyt okc:n kysymysleikkiin vastaamaankin kärjistäen juuri siksi että sieltä jotain osvittaa numeraalisista tuloksista saisi. Siellä on siis sadoittain ellei tuhansittain kysymyksiä joihin vastataan monivalintana ja näiden vastausten pohjalta annetaan yhteensopivuus-%. Tottakai se on suuntaa-antava mutta helpottaa se siinä mielessä että voi olla hedelmällisempää lähestyä ihmistä joka on "80% ystävä ja 5% vihamielinen" kuin jos nuo luvut olisivat päinvastaiset. Jos vastaisin kaikkiin kysymyksiin todenmukaisemmin en saisi mitään "numeroa" aikaiseksi kun vastaisin kaikkeen "no se riippuu siitä mistä tarkemmin olisi kysymys" ja olisin 50/50. Näinhän se menisi elävässä elämässä, en pidä asioita mustavalkoisina. Mieluummin keskustelen asioista ja joustankin. Luonnossa olenkin hillitty, rauhallinen, kohtelias ja hyvätapainen mutta internetissä kun minusta välittyy vain sormi/ranneliikkeitä näppäimistön ja hiiren ääressä tuppaa pääsemään lausuntoa läpi huomattavasti väljemmästä filtteristä. Jos olisit vastannut epäasiallisesti olisin voinutkin olla tuohtunut ja pitää sua idioottina mutta koska vastauksesi oli heittämällä yksi top10-internetvastauksista joita olen saanut, pysähdyin ja arvioin omaa toimintaani aivan uudesta näkökulmasta.

Sen mitä olen ihmisiä tavannut nettipalstojen välityksellä olen todennut että ihmisten on vaikea antaa itsestään todenmukaista kuvaa ja toisaalta vastapuolesta muodostetaan herkästi ihannoituja (tai muutoin vääristyneitä) mielikuvia. Siksi pyrinkin tapaamaan yhtään kiinnostusta herättäviä ihmisiä mahdollisimman pian koska 15 minuuttia toisen seurassa kertoo paljon enemmän kuin 150 tuntia nettiprofiilin ääressä. Vastaavasti koitan olla suorilta torjumatta niitä kontakteja jotka ei välittömästi aiheuta innostusta. Yritän ajatella asiaa niin että olenhan minäkin oikeasti kiinnostava ihminen mutta ehkä nettiprofiilini ei vain sytytä vastapuolta. Suodaan toisillemme mahdollisuus.

Siksi olen tuohtunut siitä että OKC väittäisi minun olevan aggressiivinen ja huonotapainen koska en mielestäni sitä oikeasti ole. Kuitenkin, moni vetää johtopäätöksensä minusta nettiprofiilini perusteella joten siksikö viestilaatikko kolisee tyhjyyttään? :/
Vähäiset viestit ovat tulleet tyyliin kaukomailta "hei" ilman mitään mihin tarttua tai sitten tuttavilta oikeasta elämästä "hehe, säkin oot täällä!"

Oh well, mikään ei ole täydellistä. Ei internet eikä sen luojat eikä käyttäjät.

Lainaus
Toivottavasti nämä näkökulmat avaavat sielullesi uusia laitumia laukata <3

Kiitos, kyllä <3
Vastauksesi hehkui rakkautta mitä toivoisin maailmasta löytyvän enemmän. Tuli hyvä mieli!

Poissa KirsiTv

• Jäsen
  • *
« Vastaus #5 : Tammikuu 08, 2014, 18:26:09 »
Ehkä mie väännyn sinne taas joskus...
"Kirsikka_TG" ilmaantui eilen em. foorumille ;) !

Kirsi <3
Polyamorinen trans-ötökkä (F64.0) ja erilaisten asioiden ihmettelijä!