Kirjoittaja Aihe: Polysuhteessa ekaa kertaa  (Luettu 6722 kertaa)

Poissa Tinahattuelämää

Polysuhteessa ekaa kertaa
« : Maaliskuu 12, 2015, 19:59:00 »
Tekstiä kirjoittaa bi nainen 27v:

Ajattelin tulla tänne vähän avautumaan, kun tekisi mieli koko maailmalle hoilottaa, mutta ei taida kovin hyvä ajatus 8)

Tajusin vasta vuosi sitten, että minua kiinnostaa polyelämäntapa, kun isäntä sanoi että häntä ei haittaisi minun naisseikkailut. Aluksi haaveilin satunnaisesta seksistä naisen kanssa, joka myöhemmin muuttui siten, että halusin pysyvän tyttöystävän, joko minun kanssa tai sitten triadiksi myös mieheni kanssa. No nyt löysin sattumalta ihanan naisen, avioliitossa olevan kahden lapsen äidin, joka myös tyttöystävästä haaveili. Nyt sitten tutustutaan ja tapaillaan (kahdestaan ilman miehiä) ja molemmat on aika ihastuneita. Miehille tämä siis on ok ja kummallakin on kyllä omat tietyt säännöt.

Huvittavaa miten radikaalisti asenne ja elämä voi muuttua yhden vuoden aikana. Tosin kun ajattelen taaksepäin, niin tajuan että olen varmaan aina ollut vähän poly, mutten tiennyt kyseisestä elämäntyylistä mitään. Sen takia olen täysin ulkona kaapista ja kerron kyllä kaikille läheisille näistä kuvioista, jos vaikka joku muukin polyhenkinen tajuaisi, että monosuhde ei ole ainoa tapa elää.

Nyt tuntuu niin mahtavalta ja vapauttavalta ja olen todella ihastunut tähän naiseen <3

Kommentoikaa! Muutenkin kevät jo sieltä hiipii niin porukka voisi ottaa päät pois pensaasta ja aloittaa keskusteluja täällä! ;)

-Pauliina

Poissa ChloeB

Vs: Polysuhteessa ekaa kertaa
« Vastaus #1 : Maaliskuu 24, 2015, 21:23:21 »
Hei Pauliina!

Olen 41v. bisse nainen ja miehen kanssa nyt ihan untuvikkoja tässä polykuviossa. Minäkin olen eka kertaa polysuhteessa. Mä olen aina uskonut, että ihminen voi rakastaa useampaa kuin yhtä. Konseptina polyamoria oli minulle kuitenkin ihan tuntematon ennenkuin kuulin/luin/näin asiasta mediassa tässä taannoin ja innostuin. Aviomieheni kypsyi ajatukseen kuitenkin vasta ajan kanssa. Mieheni on kyllä jo pari-kolme vuotta sitten näyttänyt minulle vihreää valoa mitä tulee seksiseikkailuilhin naisen kanssa. Minä en vain syystä tai toisesta koskaan sellaiseen lähtenyt. Kaipasin enemmän; suhdetta ja henkistäkin yhteyttä. Minä löysin netistä ihanan poly-naisen ja seurustellaan ihan alkumetreillä. Olen tulenpalavasti ihastunut, mutta nyt suhteemme on pikkuisen jäähyllä. Aika näyttää miten asian käy. Mä tarvitsen nyt rutkasti kärsivällisyyttä ja sepä onkin ominaisuus, jota mun tarvitsee todenteolla opetella.

Minä olen bissenä saanut mahdollisuuden etsiä sekä nais että miessuhteita mutta tällä hetkellä minua kiinnostaa naiset enemmän kun tuo oma siippa tuossa on ja ajankäytöllisesti primäärisuhde plus yksi sivusuhde tällä hetkellä tuntuu olevan se mihin aika riittää. Kun kuvioihin lisätään vielä mun ja miehen kaksi lasta niin soppa on vähintäänkin mielenkiintoinen. Miehellä on verkot vesillä netissä, mutta vielä ei ole tärpännyt. Minäkin olen ollut aika avoin mm. Ystävät sekä työkaverit ja mun äiti tietää polykuviostani ja tästä uudesta tyttöystävästä. Kiva kun löysin tämän foorumin. Nämä piirit on pienet ja on mukavaa vaihtaa ajatuksia samanhenkisten ihmisten kanssa. Mia

Poissa Tinahattuelämää

« Vastaus #2 : Maaliskuu 25, 2015, 05:34:03 »
Hienoa että eksyit tänne ja ylipäätään polymaailmaan, ja mahtavaa että miehesikin lopulta kuitenkin kypsyi asiaan! :)
Uutta tämä kaikki täälläkin, joten mielenkiinnolla odotan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Olen mieheni kanssa tottunut jakamaan ihan kaiken, ja nyt kun minulla on oma suhde niin toivoisin niin kovasti yhteistä suhdetta, eli triadia. Ehkä tämäkin haave vielä joskus toteutuu <3

Mun mies ei kutsu itseään polyksi, vaikka ei iha täysin monokaan ole. Mulla on lupa tapailla naisia, tietyin ehdoin. Miehiä hän ei sitten taas suvaitse, ja hyväksyn tämän asian täysin. Uskon että polyja on erillaisia ja jokainen sanelee omat juttunsa että saa hommat toimimaan. Itsellämme ei lapsia ole (eikä tule), joten se helpottaa varmasti jonkunverran käytännön hommien järjestelyssä :D Tsemppiä sinne ja mukavaa kevättä!

-P

Poissa dragonfly

« Vastaus #3 : Huhtikuu 17, 2015, 14:02:32 »
Hei Pauliina ^_^

Minun elämäni suurin haave on löytää ihana nainen vierelleni loppuelämäksi.
Mieheni on täysin mono joten ie halua osallistua tähän kuvioon naisen kanssa,
enkä minäkään sitä haluaisi :D siinä mielessä täydellinen mies löytynyt mulle ;)
nyt vain odottelen tapaavani sen ihanan kaunittaren joka sydämeni valtaa ja vie
jalat alta. Mieheni on tiennyt tämän aina ja olemme tunteneet 23 vuotta jo.
En minäkään ennen tiennyt olevani polymono mutta nyt olen vuosien varrella itkenyt
helpotusta, kun olen löytänyt kaltaisia. en olekaan outo ja hullu ja kipeä.
<3

Poissa Tinahattuelämää

« Vastaus #4 : Toukokuu 08, 2015, 13:36:56 »
Hei upeeta että sulla on miehesi kanssa mahdollisuus tähän polysuhteeseen kuitenkin! Itselläkin meni puihin tämä aijempi juttu ja myös odottelen optimistisena jos hoskus tupsahtaisi kiva likka elämään jonka kanssa arvot kohtaisivat paremmin :)

Toivottavasti onni potkasee molempia!

-P

Poissa piparminttu

« Vastaus #5 : Syyskuu 21, 2015, 20:41:01 »
Hei!

Täällä olisi myös yksi heterosuhteessa elävä nainen, joka kaipaisi omaa tyttöystävää...Miehen kanssa kuviot on selvät ja kokemusta meillä onkin siitä, että minulla on tyttöystävä. Tällä hetkellä se tärkeä asia kuitenkin elämästä puuttuu ja on erittäin vaikeaa löytää viehättävää samanhenkistä naista, joka tällaiseen kuvioon suostuisi/pystyisi. Jos täällä on muitakin samassa tilanteessa, olisi mukavaa tutustua ja vaihtaa postia  ;)

Poissa Hilla

« Vastaus #6 : Syyskuu 22, 2015, 08:41:23 »
Jos on vaikea löytää naista polysuhteeseen, niin arvatkaa vaan muutaman kerran, miten vaikea on löytää MIESTÄ polysuhteeseen. Ei kolmen kimppoja, koska mieheni on mono ja hetero enkä haluaisi itsekään. Kaikenlaisiin pettämiskuvioihin ja muihin löytyisi kyllä porukkaa pilvin pimein, mutta kunnon sitoutuneeseen ihmissuhteeseen, jossa vaikka asuttaisiin lähekkäin niin kuin siinä yhdessä amerikkalaissarjassa, jonka nimeä en nyt muista, jossa miehellä oli kolme vaimoa. Nimimerkikseni sopisi tässä vaiheessa erittäin hyvin Toivosta luopunut.

Poissa piparminttu

« Vastaus #7 : Syyskuu 23, 2015, 14:33:27 »
Uskon...ei ole varmasti helppoa sinunkaan yksisarvisen metsästys  :( Ylipäätään seksuaalivähemmistöjen joukosta on hankalaa löytää sopivaa kumppania itselleen, saati sitten sellaista, joka olisi kiinnostunut olemaan suhteessa naimisissa olevan naisen kanssa... Nettipalstojen keskusteluista päätellen meitä naisen kaipaajia on paljon mutta eipä ole osunut minun kohdalle..kohtalaisen kiva saalis täällä olisi kuitenkin odottamassa: huumorintajuinen, nätti, avoin, rehellinen, urheilullinen, romanttinen...voi blääh... :-[

Poissa wannabePoly

« Vastaus #8 : Lokakuu 01, 2015, 11:46:54 »
Hei kaikille!

Olen aivan uusi täällä sivustolla ja polykuvioissakin aika lapsenkengissä. Huomasin tämän keskustelun ja ajattelin osaltani siihen liittyä. Minulla ja miehelläni on ollut parinvaihto eli swinger- harrastus reilun parin vuoden ajan. Pikku hiljaa on itselleni tullut selväksi, että haluan muutakin...ehkä olenkin aina halunnut, sillä jotenkin olen aina nauttinut siitä, että ympärilläni on elämää ja ihmisiä.
No...sitten kävi niin, että löysin aivan ihanan ihmisen (miehen), jonka kanssa juttu synkkaa erittäin hyvin. Tästä varmaankin alkoi tämä poly-kuvio ja myös suuri pohdinta aiheesta. Miehelleni se ei ollut heti itsestään selvää, mutta hänkin on alkanut tulla toisiin ajatuksiin. Tällä hetkellä ollaan tilanteessa, että hän kaipaisi myös kovasti seuraa, mutta sepä ei olekaan niin helppoa!!! En tiedä, miten nämä jutut toimii, mutta tuntuu ettei mies, joka on naimisissa ja hakee seuraa netissä ole kovinkaan kiinnostava. Vai onko se naisista pelottavaa? Onko lähestymistapa jotenkin väärä? Vai eikö meitä "vapaita" naisia ole?
Tilanne tuntuu kurjalta...

Poissa Lida

« Vastaus #9 : Lokakuu 03, 2015, 03:21:35 »
Moikka :)

Mä olen myös tuoreeltaan tänne eksynyt tai löytänyt, en ole vielä päättänyt, mutta kovasti kiinnostunut löytämään uuden vaiheen elämästäni :)
Olen 25-v. Tamperelainen neitokainen ja aika avoinmielinen uusille ajatuksille ja kokemuksille.
Törmäsin joskus tähän ajatukseen: "she slept with wolves without fear, for the wolves knew a lion was among them", joka kuvaa mun mielestä hyvin mun suhdettani miehiin ja mun monogamisia suhteita. Kaipaan laumaa ympärilleni, mutta niitä oikeita ihmisiä, joiden kanssa leikkiä leijonien leikkejä :) Olen vielä niin untuvikko täällä, että vaikea pukea näitä ajatuksia sanoiksi, toivottavasti niistä kuitenkin saa kiinni. :)

Olen sitä mieltä, että on upeaa miten voimaannuttavia naiset parhaimmillaan voivat olla toisilleen.. Pidän miehistä, mutta haluaisin löytää joskus vielä jonkun itseään kunnioittavan, kauniin, hyväntahtoisen ja intohimoisen ystävättären mun elämään, jonka kanssa jakaa ihan kaikki hienot jutut.. Samaan lauseeseen joudun heti lisäämään, etten lainkaan tiedä kuinka bi olen. Tästä lähtökohdasta kuitenkin täällä olen, haaveillen siit isosta perheestä sit joskus... :)

Olisi kiva vaihtaa ajatuksia ja saada uusia tuoksuja ja tuulia näihin syyspäiviin..