Äänestys

Mikä on suhteesi viehättävyyden ja epäviehättävyyden kokemuksiin?  

Koen useimmiten olevani epäviehättävä tai että muut luultavasti kokevat minut epäviehättäväksi
5 (8.6%)
Koen olevani epäviehättävä tai epäilen muiden kokevan minut epäviehättäväksi useammin kuin viehättävä/-ksi
17 (29.3%)
Minulla on järkähtämätön tai miltei järkähtämätön kokemus omasta viehättävyydestäni
5 (8.6%)
En huomaa itsessäni erityisemmin tunteita oman viehättävyystasoni suhteen
9 (15.5%)
Pyrin tietoisesti epäviehättävyyteen
1 (1.7%)
Koen useimmiten olevani ainakin melko viehättävä
21 (36.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 56

Kirjoittaja Aihe: Viehättävyys ja epäviehättävyys / kokemus omasta viehätystasosta  (Luettu 9624 kertaa)

Poissa sudenpentu

• sysop
    • ssusi.kapsi.fi
Kirjoitin toiselle foorumille suhteestani viehättävyyteen ja epäviehättävyyteen, ja ajattelin laittaa viestin myös tänne:

Koen itse vaikeita tunteita viehättävyysasioiden suhteen.

Haluaisin olla viehättävä sellaisten ihmisten silmissä jotka itse koen viehättäväksi, haluttava sellaisten ihmisten silmissä jotka koen haluttaviksi.

Kun näen itsestäni valokuvia tai joskus videotaltiontejakin, minulle tulee usein paha ja surkea olo: se mitä näen kuvissa ja videoissa ei vastaa omia viehttävyysihanteitani. Minusta tuntuu vaikealta uskoa että kukaan viehättävänä pitäväni voisi oikeasti kokea minut viehättäväksi tai haluttavaksi.

Haluaisin vaatteita ja kampauksen jotka saisivat mut näyttämään omissa silmissäni ja viehättävänä pitämieni ihmisten silmissä viehättävämmältä. Kyllähän ne vaikuttaa. Toki monet muut asiat olemuksessa myös vaikuttavat - kuten se, onko mulla hyvä olla itsessäni vai vaikutanko epävarmalta tai ahdistuneelta.

Mä en pidä mun kasvonpiirteistä. Enkä mä en pidä siitä miten paljon olen taas lihonut. Mulla on ollut vaikeita tunteita mun painon ja mun kehon rasvaprosentin suhteen ala-asteiästä alkaen. Joskus yläasteiässä laihdutin itseni pakolla laihemmaksi, noin 15 kiloa lyhyessä ajassa, söin pelkkää kuivaa näkkäriä ja ruisleipää, kävin joka yö lenkillä kun en kehdannut käydä päivällä tai illalla niin että kukaan näkisi. Enää mulla ei ole tarmoa siihenkään.

Mun on vaikea kuvitella että kukaan oikeasti kokisi mut viehättäväksi, ja silloin kun joku sanoo kokevansa, mä koen että se sanoo niin vain kohteliaisuudesta tai sen takia että mulle tulisi parempi fiilis, ei sen takia että oikeasti kokisi niin. Sitä enemmän epäluuloa koen, mitä viehättävämmäksi koen henkilön joka puhuu.

Mulla on nykyisin harvemmin todella paha olo sen takia, millaiseksi koen ulkonäköni tai ulkoisen olemukseni. Silti se "epävarmuus" on kyllä läsnä suurimman osan ajasta ja vaikuttaa mun käyttäytymiseen ja olemiseen monilla tasoilla.

Lainaus
Tällöin kaipaa ensisijaisesti just "intiimisuhdetta" jossa jonkun ihmisen (käytännössä mulla sellaisen jonka koen 'naispuoliseksi') kanssa hyväksytään toisemme, tykätään toisistamme, toistemme seurasta ja läheisyydestä, tykätään harrastaa yhdessä seksiä, jutella meille tärkeistä asioista ym.

Olis kiinnostavaa löytää joku näkökulma tai oivallus, jonka kautta tuollaisen suhteen puute elämässä ei tuntuisi niin epämiellyttävältä. Jolloin sellaisen suhteen läsnäolo mun elämässä ei tuntuisi niin pakottavalla tavalla kaivattavalta... yhden tai useamman.

Tiedän miten tärkeää mulle on se, miten viehättäväksi koen toisen ihmisen ulkoiselta olemukseltaan. Tiedän kaipaavani huomiota, hyväksyntää, läheisyyttä, seksiä ym. eniten juurikin ihmisiltä jotka koen viehättäväksi. Ulkoinen viehättävyys ei ole ainoa merkittävä juttu mutta kuitenkin hyvin merkittävä.

Jotkut ihmiset eivät ilmeisesti painota ulkoista viehättävyyttä yhtä paljoa kuin minä - näin he kertovat ja siltä myös vaikuttaa - tai sit kysymys on vain erilaisista "mauista". Vaikea sanoa.

Mä hahmotan näitä juttuja jo melko paljon, mut koen ettei mulla ole vielä riittävästi taitoa niiden työstämiseen tarkoituksenmukaisesti. Kuitenkin jo tämä, tiedostaminen, hahmottelu sanoiksi ja ilmaiseminen auttaa..

Poissa tanjuska

• Jäsen
  • *
Vs: Viehättävyys ja epäviehättävyys / kokemus omasta viehätystasosta
« Vastaus #1 : Maaliskuu 03, 2010, 16:52:20 »
Mulla menee vähän laidasta laitaan. Hirveesti riippuu ihmisestäkin, siitä millaisia he ovat ja millainen heidän makunsa ihmisten suhteen on. Kaikki ei tykkää kaljusta, pullukoista, maahisen näköisistä lesbonaisista. Joillekin koko olemukseni voi olla kauhistus ja sotia kaikkea sitä vastaan mitä he arvostavat. Niiden kanssa joiden tiedän tykkäävän uskon viehättävyyteeni melko vahvasti.

Poissa Räyhärotta

• Ämpynaattori
« Vastaus #2 : Maaliskuu 09, 2010, 21:48:11 »
Yleisesti koen olevani vähintään epämiellyttävä ihmisten mielestä joilla on ns. mainstream-maku.

Lähinnä johtuen siitä, että en ajele karvoja ja ennen oli takatukassa epämääräisiä lokseja, joita monet pitävät epähygieenisyyden huipentumana. Tosin nykyään niitä ei ole, vaan olen löytänyt shokkihiusvärien ihanat salat! Pukeudun myös aika laajalla skaalalla femmesti tai maskuliinisesti, arkisin tosin muiden mielestä aika androgyynisti epämääräisiin rikkinäisiin ja roikkuviin vaatteisiin ;P

Myös epähygieeniseksi koetaan se (siitä huolimatta että peseydyn joka päivä ennen kuin astun talosta ulos) etten käytä deodoranttia kuin harvoin lähinnä johtuen siitä, että ihoni on liian herkkä kemikaaleille ja miedot kasviperäiset luomudödöt eivät vain toimi. Johtopäätös on että järkevin vaihtoehto on olla ilman mitään tököttiä, yrittää syödä järkevästi, peseytyä usein ja vaihtaa säännöllisesti puhtaaseen paitaan. En ole saanut kommentteja, että haisisin enemmän kuin ajalla jolloin yritin käyttää dödöjä. Tosin useimmalle periaatteellisella tasolla ajatus on valtavan vastenmielinen. Itse tosin tykkään, että muut ihmiset tuoksuvat omalta itseltään, eivätkä Axelta.

Koen, että jos pistää meikkiä lärviin naamataulu on kai ihan siedettävän näköinen ja ainakin ennen vartalo oli ihan timmissä kunnossa. Nykyään sekin on päässyt leviämään :D

Poissa Eevanen

• Lesbo polyamoristi Helsingistä.
« Vastaus #3 : Maaliskuu 21, 2010, 23:53:46 »
Hm. City-käytävästä, liikkeestä jonka nimeä en nyt saa päähäni, löysin aivan mahtavaa luomudödöä joka pitää ja on myös erittäin hyvän tuoksuista. Suosittelen lämpimästi!!! Kun muistaisin vaan liikkeen nimen... Mutta se on siis Helsingin City-käytävässä eli siinä jota pitkin pääsee asemalta Sockmannin eteen.

Viehättävyydestä... Mulla on itsellä sellainen ihan hyvinkin positiivinen kokemaus omasta viehättävyydestä, mutta ei kuitenkaan sellainen että kaikkien olis pakko minusta viehättyä, eikä se niin voisikaan olla. Lähinnä on sellainen luonnollinen ja luonteva olo ihmisten seurassa, eikä mitään itseruoskintaa suhteessa omaan ulkonäköön. Pystyn myös todella viehättymään muiden ihmisten olemuksesta, riippumatta siitä ovatko he jonkin yleisen kauneusihanteen mukaan hyvän näköisiä vaiko eivät. Pilke silmässä ja hyvyys kasvoilla riittää pitkälle!

Poissa Räyhärotta

• Ämpynaattori
« Vastaus #4 : Maaliskuu 22, 2010, 00:07:33 »
Hm. City-käytävästä, liikkeestä jonka nimeä en nyt saa päähäni, löysin aivan mahtavaa luomudödöä joka pitää ja on myös erittäin hyvän tuoksuista. Suosittelen lämpimästi!!! Kun muistaisin vaan liikkeen nimen... Mutta se on siis Helsingin City-käytävässä eli siinä jota pitkin pääsee asemalta Sockmannin eteen.

LUSH? Joo kokeiltu on. Ei toimi :)

Poissa Eevanen

• Lesbo polyamoristi Helsingistä.
« Vastaus #5 : Maaliskuu 22, 2010, 00:22:45 »

Hm.. Mulla toimii, ja löysin tuotteenkin:

http://www.lush.fi/tuotteet/deodorantit-paladeodorantit/aromarant-100993

Lisäksi kookosjauhetalkkia niin ei petä koko päivänä:

http://www.lush.fi/tuotteet/deodorantit-pulverimaiset/coconut-101035

Poissa kesyrotta

« Vastaus #6 : Maaliskuu 22, 2010, 10:12:24 »
Mulla viehättävyyteni kokeminen riippuu kovin omasta pään hyvinvoinnistani. Suurimman osan aikaa sitä kuitenkin muistaa kaikki ne sanat jotka eivät kehuneet vaikka viimeaikoina niitä kehujakin on tullut.

Laihduin enemmänkin tarkoituksetta, mutta olin siitä iloinen. Nyt on jo muutamia kiloja tullut takaisin ja tietysti kauhea ahdistus et apua, olen läski! Onneksi ei vielä lähelläkään, mutta hassua miten vähästä sekin tulee.

Ja jos haluaa uusia vaatekaappiaan ja kampaustaan niin suosittelen. Itselleni se tukee viehättävyyden kokemusta, istuvat kivat vaatteet ja uusi tukka, voisin valloittaa maailman <3 Eihän se täysin ulkoisesta olemuksesta ole kiinni se kokemus, mutta kyllä se tukee!

Poissa Räyhärotta

• Ämpynaattori
« Vastaus #7 : Maaliskuu 24, 2010, 00:01:15 »
Tuli mieleen tuosta dödöjutusta tämä jännä CrimethInc-kirjoitus ;)

Eight Reasons Why Capitalists Want To Sell You Deodorant

1. Body smells are erotic and sensual. Capitalists don't like that because they are impotent and opposed to all manifestations of sensuality and sexuality. Sexually-awakened people are potentially dangerous to capitalists and their rigid, asexual system.

2. Body smells remind us that we are animals. Capitalists don't want to be reminded of that. Animals are dirty. They eat things off the ground. They are openly sexual. They don't wear tuxedos or corsets or have their hair done.

3. Body smells are unique. Everyone has her own body smell. Capitalists don't like individuality. There are millions of body smells but only a few deodorant smells. Capitalists like that.

4. Deodorants are harmful. Many capitalists like that because they are always looking for new illnesses to cure. Capitalists love to invent new medicines. Medicines make money for them and win them prizes. They also cause new illnesses so that they can invent even more medicines.

5. Deodorants cost you money. Capitalists are especially pleased about that.

6. Deodorants hide the damage that capitalists' products cause to your body. Eating meat and other body pollutants sold by capitalists makes you smell. Wearing pantyhose makes you smell. Capitalists don't want you to stop wearing pantyhose or eating body pollutants.

7. Deodorant-users are insecure. Capitalists like insecure people. Insecure people don't start trouble. Insecure people also buy room freshners, hair conditioners, and makeup.

8. Deodorants are unnecessary. Capitalists are very proud of that and they win marketing awards for it.

Henkilökohtaista hygieniaa tunnutaan yleisesti pitävän äärimmäisen tärkeänä etenkin jos on aikomus olla minkäänlaisessa intiimissä kanssakäymisessä toisten ihmisten kanssa. Toisaalta joskus aiemmin kun itsekin oli hygienianeuroottinen, koki kuitenkin eniten vetoa ihmisiin jotka reilusti ja avoimesti tuoksuivat itseltään, eivätkä hajuvedeltä. Liityyköhän tuo johonkin feromoneihin, kerta on kai joissakin tutkimuksissakin todettu, että kainalot tuottavat eniten feromoneja koko kehossa ja deodoranti ja etenkin antiperspirantin käyttö haittaa feromonien leviämistä ilmaan :D En tiedä miksi minua viihdyttää ja huvittaa suuresti miettiä kaikenlaisia hygieniaan ja kehon tuoksuihin liittyviä asiota. Oliskohan aika kutsua ne valkotakkiset.

Poissa miurmau

« Vastaus #8 : Maaliskuu 24, 2010, 08:06:58 »
^ Toi Crimethinc- kirjoitus on loistava :D

Mie olin joskus muinoin vuoden pari käyttämättä dödöä koska en halunnut ylimääräistä alumiinia elimistööni ja tykkäsin ajatuksesta tuoksua itseltäni. Rakastan "puhtaan" hien tuoksua ja sitä kun ihmiset tuoksuvat itseltään, mut oon kyllä nykyään liian heikko tohon dödöttömyyteen. Oli sosiaalisesti aika ahdistavaa kun sitä vaan mietti isossa ihmisjoukossa jatkuvasti että haiseeko hieltä. Mut sitä vaan halusin kirjoituksellani sanoa että sellaisia ihmisiä löytyy kyllä (aika paljonkin), jotka pitävät hien tuoksusta :)

Poissa Ane

« Vastaus #9 : Maaliskuu 24, 2010, 10:11:54 »
Vaikka kokemukset ja muitten ihmisten reaktion, mielipiteet ja niin poispäin kertovat että en ehkä ole niin epäviehettävä kun itselleni vakuuttelen niin huonoa itsetuntoa vastaan on vaikea taistella. Kovasti mietin ja pohdin miksi mä pidän itseäni keskivertoa epäviehettävämpänä mutten oikein tahdo löytää järkevää vastausta siihen. Ehkä se liittyy mun sukupuoliongelmiin, ehkä ei.

Mut jos jotkin asiat elämästä helpompaa tekisi niin parempi omakuva ja itsetunto olis siellä aika kärkipäässä.

Poissa Räyhärotta

• Ämpynaattori
« Vastaus #10 : Maaliskuu 24, 2010, 11:34:26 »
Tämä teksti on voimistanut minua kun on ollut hetkiä joina epäilee omaa viehättävyyttään:

The Gaze is not about desire. It is about power. Men yell things at women on the street not because they are attracted to them and think this will get them into bed with them but to remind themselves that someone else is even lower on the pyramid than they are.

When you look at women, sizing them up, remember: those eyes you are looking with are not your eyes, they are the same eyes that are watching you from above.

Poissa Zia

« Vastaus #11 : Kesäkuu 02, 2010, 09:41:26 »
Vastasin kysymykseen ennen kuin luin ketjun ja oletin automaattisesti, omista lähtökohdistani, ettei viehättävyyttä rajata vain ulkonäköön.

Minulla on positiivinen kokemus omasta viehättävyydestäni, niin kokonaisuutena kuin ulkoisesti, vaikkakin koen että valokuvat eivät tee viehättävyydelleni oikeutta, vaan olen parhaimmillani livenä tai sanallisella tasolla, mutta saan myös kuvista positiivista palautetta.

Itselleni ei niin ulkonäöllä ole merkitystä, vaan mielummin katson sen alle, siellä on se todellinen ihminen. Ulkoisesti kiinnsotaa enemmäns e kuinka ihminen on, kantaa itsensä, kuin se paljonko on painoa, millaiset ovat kasvonpiirteet, kuinka laittaa tukkansa...

Poissa Moonlightrunner

• Ylläpitäjä
« Vastaus #12 : Kesäkuu 12, 2010, 22:30:33 »
Mulla ei suurimman osan ajasta ole mitään hajua omasta viehättävyydestä.

Aina välillä tulee tunne että blah mikä pärstä. Aina välillä tulee tunne että ei tuo nyt niin pahalta näytä.
Ja sitten palaa taas siihen perusepätietoisuuteen.

Noo, väliäkö tuolla loppujen lopuksi :D
Kaksin aina kaunihimpi, kolmisin vieläkin parempi - suomalainen sananlasku.
http://miesjaompelukone.blogspot.fi/

Poissa Kasvoi

• taikuri
« Vastaus #13 : Heinäkuu 18, 2010, 17:42:05 »
Kokemukseni omasta viehättävyydestäni vaihtelee paljon, mutta yleistuntumana kyllä viehätyn itsestäni ja riittävän moni muukin tuntuu viehättyvän.

En oo käyttänyt dödöjä vuosikausiin, tykkään haista miedosti hieltä - en siten, että ympärilläni leijuu suuri hikipilvi, mutta siten että ajan pois ihmiset joille sellainen on liikaa ja kutsun puoleeni niitä joille kelpaa. Kyl muakin siis ahdistaa jos haisen ihan vitun pahalta, ja huomaan sen kyl itekin.

Mullakin on taustalla kaikenlaisia ulkonäkökomplekseja, mutta viime vuosina oon jotenkin vaan oppinu olee itteni kanssa. Ja huomannut, että mitä rohkeammin ihminen kantaa itseään, sitä vetävämpänä hän välittyy myös muille.
osaan puhua vain satua.

Poissa Pumpuli

« Vastaus #14 : Marraskuu 17, 2010, 12:49:43 »
Ihmisten viehättävyyttä arvioidessa, myös omaani, mun on hankala erottaa persoonaa ja olemusta ulkonäöstä. Pelkkää ulkonäköä voi arvioida liikkumattomattomista valokuvista, mihin monilla tuntuu olevan kova tarve, mutta musta sellaisen arvo on jokseenkin kyseenalainen.

Mä pidän itseäni viehättävänä kokonaisuutena, vaikka ei musta kaikki tietenkään tykkää, eikä tarvitsekaan tykätä. En mä kaipaa jokaikisen ihmisen hyväksyntää. Mä koen oloni mukavaksi sellaisena kuin mä olen. Olen voimakkaasti hahmottanut tämän kehon, tämän naamaan ja tämän persoonan kodikseni, jossa mä viihdyn. Mä pidän sekä kehoani että kotiani pääasiassa itselleni, en muille. Mä ajattelen itsestäni jotenkin niin, että: "Tämä olen minä, minä olen tällainen, ottakaa tai jättäkää." Jos löytyy joku joka ihastuu muhun, niin sehän on mukavaa, mutta ei mua myöskään sureta se, että kaikki ei ihastu.